Puzzle dla dwulatków cz. 2


Dzisiaj druga część porównująca puzzle oferowane przez firmę Trefl. Pierwszym produktem, który chciałabym wziąć pod lupę to układanka cztery pory roku z serii zabawy maluszka. Zestaw składa się z 4 dwustronnych układanek, czyli łącznie 8 obrazków w tematyce pór roku.W czasie zabawy dziecko poznaje cechy charakteryzujące każdą z pór roku, oraz atrakcje jakie czekają na nas podczas każdej z nich. Niestety muszę przyznać, że był to zakup pochopny, nieprzemyślany. Skusiła mnie promocyjna cena, więc nie wczytując się w detale na pudełku, wsadziłam puzzle do koszyka. Już po otwarciu opakowania przeżyłam rozczarowanie. Pudełko kwadratowe o wymiarach 23 cm, a w nim układanki, których wymiar po złożeniu to zaledwie 12,5 x 9 cm, czyli niewielki. Dwustronne elementy sprawiają, że dziecko ma problem z układaniem puzzli. Konieczna jest więc pomoc rodzica. Pomysł z porami roku jest trafiony, grafika przyjemna dla oka, ale od tego producenta oczekiwałam czegoś więcej. Wydrukowanie jednostronnych puzzli to niewielki  koszt, a usprawnia i porządkuje dziecku zabawę. Jestem zdecydowanie na NIE.

Drugi produkt to już klasyczne kids puzzle 4w1. Każda układanka, w zależności do poziomu trudności składa się od 6 do 24 elementów. Gładkie krawędzie pozwalają wprowadzić dziecko do sztuki układania puzzli. Obrazki po złożeniu mają wymiary 22 x 17 cm (choć pudełko ma 20 cm). W porównaniu z poprzednią propozycją jest o niebo lepiej. Układanie puzzli sprawia nam wielką przyjemność, a ich poziom trudności sprawia, że posłużą nam jeszcze długo. Polecam z czystym sumieniem !

Komentarze

Popularne posty